Sayfalar

5 Ekim 2017 Perşembe

10 dk da ETSİZ ÇİĞ KÖFTE




Merhabalar,
Okuldu evdi günlük telaşşardı ve mekan tadımlarıydı derken bloğumu boşladığımı farkettim :) Aslında diğer sosyal medya hesaplarımdan sürekli yayın yapıyorum ama bloğıma haksızlık ettiğimi düşünüp hemen pc nin başına geçtim hemen.
Size bugün hem çok ama çok lezzetli bir o kadar da pratik bir tarifle geldim.
Diyeli vaktiniz yo ya da kısa zamanda ne yapabilirim diye düşünüyorsanız bu tarifi hemen yapın derim. Çünkü ben sürekli yapar oldum :)

Aşağıda sayacağım malzemeler zaten her evde olan malzemeler. İçine biraz da sevginiz eklerseniz müthiş lezzetli çiğ köfteleriniz olacaktır.

Tarifi birebir uyguladığınızda olmaması imkansız. Bu kadar kısa zamanda bu lezzet nasıl ortaya çıkar dediğiniz şimdiden duyar gibi oluyorum. 
Deneyin ve görün :)

Hemen geçiyorum tarife sizleri daha fazla bekletmeden....




10 dk da ETSİZ ÇİĞ KÖFTE

Malzemeler:

2 su bardağı ince esmer bulgur,
2 su bardağı kaynar su,
1 adet soğan,
2 iri diş sarımsak,
2 yemek kaşığı isot (sevmeyenler eklemesin ben eklemedim)
1 yemek kaşığı kırmızı pul biber,
1 tatlı kaşığı karabiber, (silme)
1 tatlı kaşığı tuz (silme)
1 yemek kaşığı nar ekşisi,
1 çay bardağı zeytinyağı,
3 yemek kaşığı domates salçası,
1/2 limonun suyu

Yapılışı:

Genişçe bir kaba esmer bulguru alıp, üzerine kaynar suyu ekleyelim ve kapağını kapatalım. 5 dk. da bulgur kabaracaktır. Soğanı ve sarımsağı robottan geçirip suyunu sıkıp bulgura ekleyelım. Sırasıyla yağı, limonu, salçayı, nar ekşisini ve baharatları ekleyip blendır ile özdeşleşene kadar robottan geçirelim. Bu aşama ben blendırla yapmam elimle yaparım dersenız o da olur. Güzelce birbirine karışması ve hamur gibi kıvama gelmesi gerekiyor. Sonra harçtan bir parça alıp elimizle şekil verip servis yapacağımız tabağa alalım.
Ben servis tabağımın zeminine marul yerleştirdim. Sonra da nar ekşisine batırıp afiyetle yedik..
Deneyenlere şimdiden afiyet olsun diyorum.
Yedikçe beni hatırlamayı unutmayın olur mu ? :))

Sevgiler,




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar