Sayfalar

15 Ağustos 2014 Cuma

SÖKE GLUTENSİZ UNLA PEYNİRLİ KIYIR POĞAÇA


Merhabalar canlarım,
Öncelikle hepinize hayırlı nurlu Cumalar diliyorum.
Bu hafta Sakız Enginar sitesinin sahibesi olan Dilek Hanım bizlere Söke Un'un ÇÖLYAK Hastaları için özel olarak ürettiği ve yeni piyasaya çıkarttığı un karışımını denememiz için bizlere gönderdi. Kendisine ve Söke Una buradan bir kez daha teşekkürlerimi iletmek istiyorum.
Ben de hemen sıcağı sıcağına güzel bir poğaça yaparak denedim bu ürünü. Çölyak hastaları artık sevdiği tarifleri gönül rahatlığı ile deneyebilecekler, bu çok güzel bir haber...
Biraz undan bahsetmek istiyorum. İçindeki pirinç kepeği sayesinde hem çok besleyici hem de çok lezzetli bir karışım olmuş. Kızım ve ben fırında çıkar çıkmaz ikişer tane yedik hemen. Tadı muhteşemdi kısacası :))
Çölyak hastaları artık bu karışım sayesinde birbirinden leziz ekmekleri, pastaları, çörekleri ve kekleri glutensiz olarak rahatlıkla tüketebileceksiniz.

Daha sonra bir de tatlı tarifinde deneyeceğim bu unu :) Takibe devam yani.
Genelde pofidik poğaçaları severim ben ama bugünlerde nedense kıyır kıyır olan poğaçalar istiyor canım. Bugün sizlere bu güzel poğaçamın tarifini paylaşacağım. Ağızda dağılan ve kolay kolay bayatlamayan tarif arıyorsanız işte bu tarif tam size göre ... 
Haydi hep birlikte hemen tarife geçelim ne dersiniz ???







GLUTENSİZ UNLU PEYNİRLİ KIYIR POĞAÇA
Glutensiz Unlu, Lor Peynirli Kıyır Poğaça Nasıl Yapılır?

Malzemeler: (20-25 adet)
2 yumurta (1 sarıyı üzeri için ayıralım)
200 gr tereyağı, (oda ısısında bekletilmiş)
1/2 su bardağı sıvıyağ,
1/2 su bardağı yoğurt,
1 pkt kabartma tozu,
2 çorba kaşığı sirke,
2 tatlı kaşığı tozşeker,
1 tatlı kaşığı tuz,
1 silme çay kaşığı karbonat
500 gr. Söke Glutensiz Un

İç Harcı için:
1 kase lor peyniri,
8-9 dal maydanoz

Üzeri İçin:
1 yumurta sarısı,
susam

Yapılışı:
Öncelikle maydanozu ince ince doğrayalım ve lor peyniri ile karıştıralım. Sonra genişçe bir kaba un hariç tüm malzemeyi alalım. Güzelce bir karıştıralım. Daha sonra unu yavaş yavaş ekleyelim ve yoğurmaya başlayalım. Ele yapışmayan kulak memesi kıvamında hazırladığımız hamurdan parçalar koparalım. Ben hepsinin eşit olmasını istediğim için genişçe bir su bardağının ağız kısmını kullandım. Yuvarlağın bir kenarına harçtan koyalım ve D şeklinde kapatalım. Uç kısımlarını elimizle hafifçe bastıralım. Yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye aralıklı olarak dizelim. Üzerine yumurta sarısı sürüp susam serpiştirelim. Önceden ısıttığımız 180 'C lik fırında 20-25 dk arası kızarana kadar pişirelim.
Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar